DIY: LP-BOWL

Et lille hurtigt DIY! - Hvordan man laver en LP-plade om til en skål.

Du skal bruge:
- En LP-plade
- Et ovnfast fad
- En ovn?

Det første du skal gøre er, at sætte ovnen på 150 grader, og lægge pladen på fadet, og ind i ovnen når det er varm nok.

Efter et meget lille stykke tid, vil pladen "smelte" (bare rolig, den smelter ikke fast til fadet eller noget)


Når pladen er helt blød kan du så tage den ud, og forme den, som du vil have den. Den kan godt være ret varm, men det er med at forme den imens den er det, for efter nogle få sekunder bliver den normal temperatur igen, og lige så hård som før!
- There you go! En helt ny skål.

Du kan finde LP-plader i mange genbrugsbutikker til næsten ingen penge!

11 kommentarer:

Thomas sagde ...

Åhhhh fuck hvor genialt! Skal virkeligt selv lave sådan en. Mandag vil du så ikke med ned i byen og lede efter nogle nice plader?

Rikke J sagde ...

Jo, det kan vi godt!

Lise Emilia sagde ...

Jeg havde helt glemt at man kunne detm det jo genialt, har med garanti en plade liggende, der godt kan ofres ;)

Jeg har en giveaway på min blog på
et gavekort på 500 kr. til Nelly.com
Jeg tænkte det måske kunne være noget for dig :)

Giveawayen:
http://www.bloglovin.com/m/3239874/350952244/a/0/aHR0cCUzQSUyRiUyRnd3dy5saXNlZW1pbGlhLmRrJTJGMjAxMSUyRjEyJTJGZ2l2ZWF3YXktNTAwLWtyLW5lbGx5LWNvbS5odG1s

Kh Lise Emilia

Christina S sagde ...

Suuuper cool!!!

EM sagde ...

hahaha .. det er jo totalt genialt!! :D

eslublog.blogspot.com

Rikke J sagde ...

Tusind tak alle! :)

Thomas sagde ...

Skålen er ikke særlig stor vel? Så jeg tænkte om de ikke kunne bruges som lysestager, til fyrfadslys. Men tror du de kan klare varme fra lyset?

Rikke J sagde ...

Det kommer jo an på hvordan du laver den. Så lange den ikke rammer med flammen, så tror jeg det går!

Thomas sagde ...

Super! Ved nemligt ikke hvad jeg skulle bruge en så lille skål tiil:)

Skal du ikke snart lave den der transparente "pung"?

Mathilde Braagaard sagde ...

Super fed blog. Skal vi følges?
Håber i hvet fald du gider ikke forbi min blog! :-)
knus Mathilde
http://mathildebraagaard.blogspot.com/

Rikke J sagde ...

Det lyder som en fin idé! :)