DIY SHOES - GUIDES

Vi har som sagt avisuge på min skole, og jeg er kommet på moderedaktionen. Vi skriver om Do it yourself shoes. Her vil læserene blive henvist til denne side, hvor man kan se alle vores guides trin for trin.

GUIDE 1 - GLITTER SHOES

Du skal bruge:
- løs fint glitter
- En stærk flydende klar lim
- Et par stiletter
- Sandpapir eller neglefil
- En lille skål
-hårlak
- Pensel, ikke så stor som på billedet over
- Noget til at dække bordet og skålen til, evt. sølvpapir
Det er bedst at file skoen først, så du er sikker på at limen vil tage ordentligt fat.

Hvis du har købt flere en én farve glitter du vil blande, skal du så blande dem i en lille skål pakket ind i sølvpapir.

Når du har valgt din mængde og farve glitter, så hæl noget lim i, indtil du synes konsistensen er god.

Begynd så at smør et tyndt lag glitter på hele skoen. Lad skoen tørre og giv den et lag til - evt. et mere, hvis du føler at det behøves.



Det er en god idé, at sprøjte noget hårlak på til sidst, for at få glimmeren til at holde længere.


GUIDE 2 - KRYSTAL STILETTER



GUIDE 3 - STILETTER MED NITTER


GUIDE 4 - CONVERSE MED NITTER

Du skal bruge:
- Converse
- Valgfrie nitter, fra linket nederst

Køb de nitter du vil ha på din sko, og find dine converse frem! Det er ligemeget om de er nye eller gamle. Måden du sætter nitterne på afhænger af om det er en skrue-nitte eller en nitte med fangearme.
Til skrue nitten skal du finde noget at lave et hul med. Evt. en saks eller kniv. En dartpil er også god.
Til nitterne med fangearme skal du lave et lille hul med evt. en synål, til begge fangearme.
Det er nemmest at arbejde med, hvis man tager snørebåndene helt ud.






Guides og billeder er lånt fra: http://www.pixieinpumps.com/2011/01/diy-glitter-shoes-tutorial.html - http://slavonicdoll.blogspot.com/2011/02/my-diy-studded-converse.html - http://for-the-fame.blogspot.com/ - http://by-fat.blogspot.com/
Nitter kan købes her: http://www.studsandspikes.com/
Rhinsten kan købes i diverse hobbyforretninger.

11 kommentarer:

Anonym sagde ...

Super nice indlæg! Glæder mig til at selv skulle i gang med glitter stiletter.:D

Anonym sagde ...

ej skal helt sikkert finde mine gamle converse frem, og sætte nogle nitter på. nice indlæg rikke!xD

Anonym sagde ...

Har du selv lavet det første par stilletter? Synes de er pænt cool.

Kirsten sagde ...

Elsker vildt meget de der glitter stiletter. :)

Thomas sagde ...

Læg da de billeder ud af dine sko, og dem du fandt! : D

mette sagde ...

hej rikke. tænkte på hvilke blogge du læser? er blevet helt bidt af at læse blogs, men følger ikke så mange udover din<333

Maja Sammi sagde ...

Jeg blev helt fanget af dine gør-det-selv-projekter og ellers de mange fede billeder på din blog! så nu er jeg fast læser :-)

kig også gerne forbi min: www.somethingsammi.blogspot.com

knuus :-)

Rikke J sagde ...

Tusind tak, jeg vil da med glæde kigge forbi! :)

Yiyang sagde ...

wow! elsker krystal stiletterne!

MichellesModeslam sagde ...

Waw, ser altså så cool ud med nitter på converse! Thumbs up! :) Selvom jeg egentlig troede jeg var kørt helt død i nitter. :)


Vh
- Michelle
- MichellesModeslam.blogspot.com

Rikke J sagde ...

Haha, tak begge to! :)