CANON VS. NIKON

Da jeg så småt er ved at blive træt af mit lille digital kamera og min iPhones kamera, har jeg bestemt mig for at købe et spejlrefleks. Det bliver dog først efter Januar, da jeg skal til Paris i en uge, og det er jeg så småt gået igang med at spare sammen til (får min første løn i morgen!) Jeg er blevet enig med mig selv om at jeg ikke vil give mere end 3500 for det. Min søster har et, som fra ny kostede omkring 8000 tror jeg det var + to herre dyre objektiver. Elsker det, men hun er bange for at jeg ødelægger det, hvilket jeg sagtens kan forstå. Men jeg har fundet to kameraer, til cirka samme pris - et fra Canon, og et fra Nikon. Min søsters er et Canon, men jeg har hørt så mange som elsker deres Nikon. Så kære læsere, what to do? - Jeg har knapt et halvt år til at bestemme mig!


Klik på billederne for at forstørre

Canon EOS 1100D
3190 kr.
Nikon D3100
3.277 kr.

36 kommentarer:

Stephanie Victoria sagde ...

Hvis det var mig der skulle vælge ville jeg vælge Canon, da jeg synes Canon kameraer ér vildt gode!

Knus.

http://iminnostalgia.blogspot.com/

Thomas sagde ...

Synes du skal spørge Per. Han har jo også sådan et som du vil have, og det er et af de bedste begynder spejlrefleks. + han kender ham der den nice fotograf. : D

Men rikke føler lidt det er spil af et par louboutin......):

Rikke J sagde ...

Tak Stephanie! :)

Gud ja! - Jeg bruger jo stadig penge på Louboutins, de kommer før kamera, hvis Jytte Leon gider hjælpe mig i Paris.

Christina S sagde ...

Jeg vil siger også Canon! Men jeg skal have det først...

Thomas sagde ...

Er sikker på Jytte Leon vil med ud og shoppe sko! : D

Christian Couboutin vs. spejlrefleks?

Anne sagde ...

Du skal da klart købe "Couboutins";-) frem for kamera. Alle bloger har et ok kamera, men der er sku da ingen af de piger der har Louboutins stilletter, De poster kun billeder af dem og lyver om at de vil spare sammen og købe dem. Christian Louboutin WAY TO GO!<3:-)

Rikke J sagde ...

Haha, jamen nu skal i stoppe med at misforstå mig. Jeg køber mine Louboutins, i Paris. Efter Paris sparer jeg sammen til et spejlrefleks! :)

Amanda Hvidrass sagde ...

Det kan godt være, at Canon er hundrede kroner billigere, men hvis det var mig, så ville jeg klart vælge Nikon. Jeg har selv et Nikon D40 med 18 - 200 mm linse. Det fungere rigtig godt, og tage enorm gode billeder. Så... Nikon!

Tak for kommentaren på min blog :-)

Knus

SofKirke sagde ...

Jeg er personligt til canon ! Ejer selv et 550d.

AASN sagde ...

Fed blog du har!

Og tak for kommentaren på min!
Følger dig nu, kig forbi igen hvis du vil følge. Laver snart en give-away :-)

Ditte sagde ...

Jeg har selv et canon eos 500d og jeg ELSKER det! Jeg stemmer for canon!

/Ditte
blomxto.blogspot.com

Rikke J sagde ...

Tusind tak alle sammen! Tror ærlig talt det bliver Canon, men kan ikke helt bestemme mig endnu :)

Thomas sagde ...

STOP ANNE!;-) Men jeg holder med dig. Fuck elektronik, når man kan vælge stiletter fra Louboutin.:D

Anne sagde ...

Sorry Thomas:) Ja nemlig!

Cecilie Christiansen sagde ...

jeg ville vælge canon da jeg altid har været heldig med canon kameraer (-: men ellers en virkelig fed blog du har vil blive fast læser det ville være skønt vis du ville tage et kig på min blog og måske blive fast læser :-D

ceciliechristiansen.blogspot.com

Monica Liv sagde ...

Tusind tak for den søde kommentar på min blog! Det er dog sådan, at jeg faktisk allerede følger din blog! hihi :-)

//Monica Liv

Rikke J sagde ...

Vil med glæde kigge forbi Cecilie! :) - Haha, det er da bare dejligt Monica!

Louise. sagde ...

Jeg har selv et Nikon D3000, som jeg er vældigt glad for. Men har også hørt en masse positivt om canon, så det er ganske forståeligt du er i tvivl! :)
Sød blog!!
Kig gerne forbi min.
http://louise-myfashion.blogspot.com/

Rikke J sagde ...

Tusind tak, jeg kigger forbi :)

Freja & Clara sagde ...

Tak for din kommentar!
Din blog er da godt nok også fed!

xxx frejapalsgaards.blogspot.com

Rikke J sagde ...

Tusind tak! :)

Mille Rudbech sagde ...

Tak for kommentaren på min blog :-) Bliv endelig fast læser. Jeg elsker specielt dine indlæg om diy shoes! Fantastisk :-)

Selv har jeg et Nikon og er rigtig glad for det. Dog kommer det, efter min mening, an på hvad du vil fotografere og hvor seriøs du vil være med det. Held og lykke med valget!

Mille /millerudbech.blogspot.com

Bella sagde ...

Har haft canon 1000d, det er et skønt kamera og nikon er for begyndere og canon for "pro'er" så det vil sige i fremtiden vil du se canon som en meget bedere kamera fordi det kan mange flere ting og du vil have mange flere muligheder med det :D

Rikke J sagde ...

Tusind tak Mille, det vil jeg gøre! :) Jeg vil egentlig ikke være så seriøs med det, synes bare det er et must som blogger, men hvis det er næsten same pris, så kan jeg ikke se, hvorfor jeg ikke skulle vælge det som I siger er mere "pro" :) Tak for hjælpen!

Jennifer Fernandes sagde ...

Tusind tak for kommentaren på min blog! Bliv endelig fast læser. Din blog er vildt fed og meget inspirerende!
- Er nu blevet fastlæser :)

XOXO
/ http://jenniferfernandess.blogspot.com/

samira minaei sagde ...

Er vild med din blog. Følger dig nu :)

Kig gerne forbi hvis du lyster. samiraminaei.blogspot.com

Nina sagde ...

Din blog er da selv helt vild fin! :)

ninapratt.blogspot.com

Rikke J sagde ...

Mange tak alle sammen! :)

Michelle Dyrskjøt sagde ...

Helt klart Nikon!
Din blog er rigtig skøn - er blevet fast læser! :-))

http://www.michelleisback.blogspot.com/

Rikke J sagde ...

Tusind tak, og i lige måde!

Joe sagde ...

NIKON!!
DER ER INGEN TVIVL... :*

Rikke J sagde ...

Hahaha :-D

Elvira Sadowsky sagde ...

din blog er rigtig fed, ville blive fast læser men min computer fucker... så jeg gør det nok i morgen...

synes også at du skulle overveje et nikon kamera da jeg selv synes at de er rigtig gode!!!

ville blive glad hvis du ville kigge forbi: www.copenhagenpeople.blogspot.com

Rikke J sagde ...

Tusind tak! Jeg kigger forbi når jeg kommer hjem! :)

Sophie sagde ...

Personligt synes jeg hellere du skal tage ned i din nærmeste foto-butik og stå med begge kameraer i hånden. Jeg har både haft Nikon og Canon, og det er virkelig en smagssag fra person til person.
Du kan aldrig rigtigt få at vide "hvilken der er bedst", det er helt op til dig selv. Og det kommer også an på hvad du planlægger at bruge dit spejlrefleks til. Så, mit bedste råd er virkelig at få dem i hånden, kig på designet, mærk hvilket et der ligger bedst i hånden og så læs lidt op på forskellene imellem de to.
Held og lykke :-)
//Sophie

www.nuit-sansfin.blogspot.com

Rikke J sagde ...

Tusind tak Sophie, det vil jeg gøre!